Szanowni Państwo,
począwszy od roku szkolnego 2021/2022 świadczenie „Dobry Start” będzie przyznawał i wypłacał Zakład Ubezpieczeń Społecznych.
Według nowych zasad, wnioski o świadczenie „Dobry Start” będzie można składać tylko i wyłącznie drogą elektroniczną (portal Emp@tia, bankowość elektroniczna, Platforma Usług Elektronicznych ZUS), a wypłata przyznanego świadczenia będzie odbywać się w formie bezgotówkowej, na wskazane konto bankowe.
Chcemy pomóc wszystkim mieszkańcom Gminy Nowiny, którzy wcześniej takie wnioski składali papierowo. I dlatego dla mieszkańców zostanie zorganizowany dyżur w Urzędzie Gminy Nowiny podczas którym pracownik Zakładu pomoże w złożeniu takiego wniosku.
Na spotkanie z ekspertem ZUS potrzebny będzie:
- dowód osobisty lub inny dokument tożsamości np. Paszport;
- telefon komórkowy;
- adres E-MAIL;
- numer rachunku bankowego na który przekażemy świadczenie;
- nazwa i adres szkoły do której będzie uczęszczały/ło dzieci/cko